Selv et lille glas cashewnøddesmør koster nemt over en 50’er, så det kan godt betale sig at lave den selv. Svært er det ikke, men det kræver altså lidt tålmodighed og en maskine med en god motor.
Continue reading
Selv et lille glas cashewnøddesmør koster nemt over en 50’er, så det kan godt betale sig at lave den selv. Svært er det ikke, men det kræver altså lidt tålmodighed og en maskine med en god motor.
Continue reading
Falder jeg over en stor flot potte basilikum hos grønthandleren, skal den med hjem! Det er nemlig super nemt at lave sin egen pesto. Denne variant, der også indeholder soltørrede tomater, kan varmt anbefales. Continue reading 
Herhjemme har vi som regel altid mandler stående i køkkenskabet. Det er smart. For får vi gæster eller lyst til noget godt, er det super nemt at trylle en lækker snack frem i form af sojamandler. Continue reading 
Dagens indlæg er snarere et tip end en egentlig opskrift. Det kommer sig af, at jeg er møgtræt af, at jeg ikke bare lige kan komme frosne hindbær i min morgensmoothie. For på posen står altid, at de skal koges før brug. Og hvem gider fange en madforgiftning, fordi man alligevel tog chancen? Continue reading 
Dagens opskrift er super simpel og måske sådan lidt lav-gastronomisk. Alligevel smager den virkelig, virkelig godt – i hvert fald hvis man som jeg er sådan ret pjattet med bearnaise sauce. Continue reading 
Aftensmaden skulle være nem i dag. Sommervarmen giver hverken lyst til varm mad eller flere timer foran gryderne, så efter en tur forbi frysedisken i Irma besluttede jeg, at vi skulle have pitabrød med spicy falafler fra Urtekram. Hertil forsøgte jeg at lave den der mega gode chili, der altid står fremme i en metalskål, når man er på shawarma-bar. Den der er så god, at man trodser risikoen for maveonde – for hvem ved, hvor længe sådan en fætter har stået og samlet støv og baktusser ved stuetemperatur? Continue reading 
Jeg har i noget tid haft lyst til at eksperimentere med hyldeblomstsaft i en dressing. Og med en flaske af den hjemmelavede slags i køleskabslågen og friske, danske grøntsager i skuffen var her jo alle muligheder for en rigtig sommersalat. Continue reading 
I weekenden skulle vi grille. Dog ville det danske sommervejr det anderledes, så vores røgede stegeben kom en tur i ovnen i stedet for. Men nu er det jo ikke benene, det skal handle om, derimod tilbehøret. Continue reading 
Forleden rørte jeg en dressing sammen til min morgenfrugt. Bare sådan en lille sjat, der passede til portionen og gav et smagsmæssigt pift, men som også tilførte en masse godhed. Continue reading 
Herhjemme er hummus en fast del af madrepertoiret. Det smager skønt, og hvis jeg ellers har nogle kogte kikærter liggende, tager det ikke mange øjeblikke, før vi kan nyde den herlige kikærtepuré. Continue reading 